Alege o solutie care functioneaza

Date de contact

Stiri

Raport Sondaj: gradul de utilizare a internetului in procesul de vanzare a serviciilor hoteliere

In 2014, comportamentul consumatorului de servicii turistice s-a indreptat tot mai mult catre mediul online. Conform HotelGuru.ro, peste 70 de procente dintre romani au folosit internetul ca sursa de documentare pentru a se informa inainte de a pleca intr-o vacanta.

Pentru a vedea in ce masura hotelurile din Romania pun la dispozitia potentialilor turisti informatii de actualitate si cat de consistent este continutul online realizat in mod proactiv pe site-urile proprii ale acestora, TCNET a desfasurat la finalul anului trecut o cercetare de piata in randul a 200 de structuri de cazare intre 2*-5* din Romania.

In ceea ce priveste noutatile oferite prin intermediul site-ului, 40% dintre structurile de cazare isi folosesc site-ul propriu exclusiv pentru a prezenta informatii generale consumatorilor; 30% il utilizeaza pentru a comunica pachete turistice si oferte speciale, in timp ce 27 de procente ofera vizitatorilor online si posibilitatea de a face o rezervare directa.

Doar 35% dintre structurile de cazare au investit in ultimii 3 ani in refacerea sau promovarea site-urilor proprii, in timp ce mai mult de jumatate (55%) dintre site-uri sunt actualizate mai rar de o data pe luna.

Conform specialistilor de marketing din industria ospitalitatii la nivel mondial, tendintele pentru 2015 vor fi:

  1. Identificarea mediilor in care fiecare brand de hotel are cele mai bune performante, astfel incat sa se investeasca corespunzator. Social Media nu mai este gratuit.
  2. Utilizarea tehnologiilor de colectare a informatiilor despre consumatorul online, pentru a prezice comportamentul si preferintele acestuia si pentru a-si putea personaliza strategia de vanzare.
  3. Adaptarea tuturor informatiilor oferite turistilor pentru dispozitivele mobile. Expresia de baza a anului 2015 va fi “mobile”.
  4. Comunicarea constanta a unui continut de calitate pe toate canalele. Scriitorii profesionisti si designerii care vor crea continut captivant adaptat gusturilor specifice clientilor devin componenta esentiala a departamentelor de marketing dintr-un hotel. Mediile de urmarit sunt: Social Media, site propriu, Google, newsletter, presa etc.
  5. Utilizarea inregistrarilor video este in crestere si se foloseste in toate mediile de comunicare.

Author

tcnet