Alege o solutie care functioneaza

Date de contact

Stiri

TopHotel Tourism & Leisure Investment Conference – Bucuresti 2015

TCNET a participat la cea de-a VIII-a editie a TopHotel Tourism & Leisure Investment Conference – cel mai important eveniment dedicat industriei hoteliere, turismului si ospitalitatii din Romania, organizat de Evensys la Bucuresti.

Editia de anul acesta s-a desfasurat pe parcursul a doua zile. In prima zi a avut loc atat sesiunea de conferinte, in cadrul careia o serie de vorbitori internationali au abordat doua subiecte importante pentru industria hoteliera:

  • Strategii de crestere pentru industria hoteliera romaneasca in raport cu performantele regionale;
  • Oportunitati de dezvoltare in industria de turism si a ospitalitatii.

 

cat si sesiuni de dezbatere, in timpul carora participantii au putut alege intre Turism, Investitii si Ospitalitate.

In aceeasi zi au fost premiate cele mai eficiente si inovative proiecte si concepte din domeniul turismului din Romania. Pe aceasta cale, felicitam:

  1. Hotel Vega, Mamaia care a castigat locul 1 pentru “Hotelul anului pentru turism de agreement”;
  2. City Plaza, Cluj Napoca care a castigat locul 2 pentru “Hotelul anului – categoria 5 stele, neafiliat unui lant hotelier international” ;
  3. Alpin Resort Poiana Brasov care a castigat locul 3 pentru “ Hotelul anului pentru turism de agreement” ;

Iar a doua zi a fost dedicata seminariilor si studiilor practice oferite de specialisti ai companiilor de top din industrie. In cadrul seminariilor, specialisti, experti si practicieni din diverse segmente ale industriei hoteliere au oferit exemple practice si studii de caz.

Ca mesaj general, conferinta s-a concentrat pe evolutia industriei ospitalitatii la nivel mondial din punct de vedere al investitiilor, al indicatorilor specifici industriei si al potentialului mediului online in industria de turism, argumentate cu cifre si studii de caz punctuale pe zona Europei de Est.

Iata cateva dintre ideile punctate de vorbitori:

Sophie Perret, Director HVS London Officer despre trenduri de tranzactionare in Europa:

In 2014 portofoliul de tranzactionare din industria ospitalitatii s-a dublat.

Cele mai lichide piete au fost Marea Britanie, Germania si Franta care au constituit aproximativ 60% din volumul tranzactionat.

Sursa banilor este Asia, iar tipul cumparatorului il constitue investitori in real estate si operatori hotelieri.

Jakub Klimczak Business Development Manager, STR Global despre performanta hoteliera din Europa in anul 2014:

In 2014 indicatorul RevPar in Europa a crescut cu 5.8%.

Martie 2015: RevPar in Europa a crescut cu 9.9%.

Martie 2015: venitul a scazut cu 5.6%, iar daca se exclud pietele Rusiei si Ucrainei venitul a crescut cu 14.1%.

Analizand Bucurestiul in perioada ianuarie 2014 – martie 2015, cele mai bune luni din punct de vedere al gradului de ocupare, adica peste 75%, au fost septembrie – octombrie 2014.

Thomas Landen, Marketing Manager Revinate despre potentialul marketingului digital:

Top 3 factori care determina decizia de rezervare sunt pretul, locatia si parerile clientilor.

Cresterea cu un punct a raintingului din review -uri duce la cresterea in medie cu 5% – 9% a venitului, iar numarul rezervarilor creste cu 14.2%

Sharla Ault, Executive Editor, Gounusual Plublications despre pasiune si beneficii in industria ospitalitaii:

Oamenii iubesc povestile, iar acestea ii ajuta sa retina locul pe care il viziteaza.

Daca vrei sa-ti promovezi proprietatea fii pasionat si fii diferit!

Industria ospitalitatii este despre sentimente.

Frank Reul, Area General Manager, Accor Romania – Bulgaria – Macedonia despre “ era mobile ” in turism:

In Europa de Est 20% din cautarile pe Google sunt facute de pe dispozitive mobile.

 

In cadrul sesiunii de dezbateri dedicata structurilor de cazare din Romania s-au discutat 3 subiecte importante:

  • Potentialul mediului online in industria ospitalitatii;
  • Schimbarile legislative si implicatiile asupra business-urilor din turism;
  • Tehnologia de ultima generatie din industria ospitalitatii.

Recomandarile participantilor au fost:

Hotelurile se transforma de la accent pe departamantul de vanzari pe cel de marketing: “Sales never without marketing. ” Hotel Kronwell

Dan Volentir, Regional Business Developer Director Ana Hotels despre strategia unui hotel in mediul online:

  1. fiecare hotel trebuie sa aiba un site care sa ofere un continut relavant;
  2. site-ul unui hotel trebuie sa contina un motor de rezervare integrat cu sistemul management hotelier;
  3. este foarte important sa-ti segmentezi publicul tinta. Vinde in mediile unde este prezent clientul tau!
  4. PR genereaza continut de calitate.

Sanda Almasan, General Managere, Hotel Continental:

Stimuleaza cresterea rezervarilor directe prin fidelizarea “face-to face”.

In cadrul sesiunii de dezbateri pe tema investitiilor, Takuya Aoyama – Vice President Acquisitions & Development, Hyatt International a mentionat ca din punct de vedere al investitilor pe piata hoteliera din Romania intern credem ca suntem ca Polonia dar in afara granitilor suntem perceputi ca Ukraina.

De asemeni participantii au abordat importanta imbunatirii calitatii studiilor in domeniul turistic astfel ridicind nivelul calitatii serviciilor turistice.

Un eveniment foarte interesant si cu perpective diversificate. Daca n-ati reusit sa ajungeti anul acesta, in 2016 va recomandam sa vi-l treceti in agenda.

Author

happyadmin