Alege o solutie care functioneaza

Date de contact

Stiri

Digital Travel Conference 2016: De la calatori digitali la strategii de achizitie

TCNET a participat la cea de-a treia editie a Romanian Digital Conference, eveniment dedicat dezvoltarii afacerilor din domeniul turismului folosind instrumentele marketingului online, organizat de Eventur si Frends2.0 la Bucuresti.

Ca mesaj general, conferinta s-a concentrat pe potentialul mediului online in industria de turism, cu sfaturi si sugestii practice.

Iata cateva dintre recomandarile punctate de vorbitori.

 

Madalin Mancila, Marketing & Development Director @ Accent Travel & Events/Traveo, despre importanta marketing-ului in turism:

Customer Care poate face diferenta intre doua business-uri de turism cu aceleasi servicii/produse.

Credibilitatea brandului vine din brand, este foarte important sa existe buget pentru brand awareness.

Strategia de marketing trebuie sa se axeze pe valori, brand, lead-uri si follow-up, implementarea serviciului, client service si fidelizare;

Adaptarea comunicarii pentru dispozitive mobile si infiintarea unui blog de companie raman sfaturi actuale si pentru 2016.

Statistici din Europa:

  • 25% dintre detinatorii de smartphone-uri vor rezerva un pachet turistic de pe telefon in 2016, iar cei ce detin o tableta – 50%;
  • rata de conversie poate creste cu 85% datorita continutului video;
  • 75% dintre turisti posteaza pe Facebook in timpul vacantei;
  • 88% dintre turisti consulta recenzii inainte de rezervare;
  • viteza de incarcare a unui site influenteaza rata de conversie.

Cristi Ursea, Designer multidisciplinar @ cristiursea.eu, despre calatorul digital al secolului 21:

Calatorul digital are tehnologie, informatie si resurse limitate.

Calatorul digital este prieten cu tehnologia, posteaza poze pe Facebook si Instagram, video pe Youtube, face recenzii etc.

Calatorul digital descopera, exploreaza, cumpara, interactioneaza.

Cristian Ignat, Chief Canopyst – Canopy, despre strategii de travel dincolo de Google si Facebook:

Noul model de crestere a unui business din turism ar putea incepe cu focus pe clientul deja existent, indiferent cat de putini sunt. Dupa care acestia pot fi urcati pe cate o treapta pe scara succesului:

  1. Satisfactia serviciului – castiga increderea clientului.
  2. Incantarea clientului – cresti notorietatea brandului. O etapa importanta in care iti poti imbunatati serviciile/produsele, interactionand cu clientul.
  3. Engagement – creezi simtul apartenentei. Clientii vor forma comunitati si vor impartasi aceleasi valori si aceleasi placeri.
  4. Empowerment – creezi implinire. Trebuie sa va doriti ca clientii vostri sa nu poata trai fara voi.

Statistici:

  • 10 % din clientii fideli aduc 50 % din venituri;
  • Cresterea cu 5% a numarului de clienti fideli va genera 95% crestere in profit.

Concluzie: concentreaza-te pe clientii actuali deoarece ei iti creaza si intretin brandul.

Eugen Potlog, manager Conectoo, despre personalizare si automatizare in e-mail Marketing:

Studiu MarketingSherpa, 2015: 70% dintre respondenti considera email-ul ca cel mai potrivit instrument de comunicare a brand-urilor.

Succesul in e-mail marketing consta in cunoasterea si intelegerea clientul.

Segmentarea, targetarea, personalizarea si adaptarea continutului pentru dispozitivele mobile sunt cele mai importante activitati pentru a produce continut relevant care va fi deschis si citit.

Viitorul in e-mail marketing reprezinta Marketing Automation, adica e-mailuri trimise in urma unor actiuni predefinite ale utilizatorilor unui site.

Matei Psatta, Digital Strategy Director – Leo Burnett Group, despre campanii digitale pentru oameni:

Pentru consumatori nu conteaza daca 94% dintre branduri ar disparea.

Astazi nu mai cautam fani, ci ne uitam la cei care cumpara in mod repetat.

Statistici:

  • In Europa Centrala si de Est se consuma in medie 622 de minute / zi de continut media;
  • Pe Facebook se distribuie 2 miliarde de poze zilnic;
  • Pe Youtube se urca intr-un minut 500 ore continut video.

Raluca Muresan, owner Trip to Romania, despre continutul video:

Video – cea mai buna metoda de promovare online a destinatiilor turistice.

Video-ul este generator de emotii si cel mai puternic produs media.

In concluzie, un eveniment util, cu date concrete si experiente practice impartasite de vorbitori, care ne pot fi de folos noua, intregii industrii.

Author

tcnet