Alege o solutie care functioneaza

Date de contact

Stiri

Taste Ambassadors, editia 2017

Editia de anul acesta a evenimentului Taste Ambassadors a venit cu mai multe noutati: doua zile in loc de una, un studiu de piata interesant facut de Ipsos Research si o initiativa de implicare comunitara – platforma www.foodcare.ro, pe care o salutam si dorim sa o sustinem.

Le luam pe rand si va povestim mai jos detalii.

Editia de anul acesta a avut o formula imbunatatita si s-a desfasurat pe parcursul a doua zile, incluzand:

  • expozitie si degustare de produse noi ale unor furnizori internationali si autohtoni;
  • seminarii Try a Skill impreuna cu elevii de la colegiile si liceele de profil, powered by World Skills Romania;
  • demonstratii culinare realizate de chefi cu renume;
  • concursuri cooking, cofetarie-patiserie, bartending;

Evenimentul a fost deschis de Ambasadorul SUA in Romania – Hans Klemm – care s-a concentrat in discursul sau pe sustinerea produselor importate din SUA si a furnizorilor care le folosesc. O frumoasa initiativa de suport a companiilor americane si furnizorilor de produse de origine!

Printre demonstratiile din prima zi s-a evidentiat cea a lui chef Ciprian Nicolescu, impreuna cu echipa sa de la Trattoria Buongiorno, care a fost prezentata sub conceptul de ”A Walk Through Food Evolution”. Demonstratia-maraton a expus intr-o forma moderna evolutia metodelor de pregatire a mancarii, cat si a produselor folosite in perioada evolutiei rasei umane pe pamant.

In aceeasi zi a fost prezentat si studiul Ipsos Romania, despre cele mai noi tendinte din industria horeca si comportamentul consumatorilor din Romania. Dintre cifrele cele mai interesante, am retinut:

  • 75% dintre clientii unui restaurant/bar/fast food au intre 25 si 34 de ani;
  • Barbatii prefera mai mult barurile, iar femeile cofetariile sau restaurantele;
  • Restaurantul este vizitat in medie de 2 ori pe luna, iar fast-food-ul – o data pe saptamana;
  • Pentru un client de restaurant este important:
    • Calitatea preparatelor 75%;
    • Ambianta si confortul 51%;
    • Preturile 45%;
    • Serviciile 40%:
  • Dupa tipul mancarii romanii prefer bucataria traditionala in proportie de 85%, urmata de cea italiana 30%;
  • 45% dintre reprezentatii industriei horeca nu fac activitati promotionale;
  • Referitor la calitatea personalului: 2 din 3 ospatari nu fac recomandari de mancare, iar 3 din 4 – de bauturi;
  • Media notei de plata :
    • Pranz 20-25 lei;
    • Cina 50 lei;
    • Delivery 27lei.

Cea mai frumoasa surpriza a evenimentului Taste Ambasadors de anul acesta a venit de la Foodwise Marketing (de care auzisem, dar nu interactionasem direct pana acum), care a lansat proiectul FoodCare (www.foodcare.ro) si campania #ITSOKTOTAKEAWAY.

Ce este FoodCare si ce isi propune sa faca? Este un demers de incurajare a respectului fata de resursele alimentare, o provocare pe care initiatorii o lanseaza industriei de food, pentru a se coaliza si contribui la educarea consumatorilor.

Mesajul primei campanii: It’s ok to take away. Propunerea FoodCare – folosirea ambalajelor speciale create de ei pro bono (mai jos) pentru a lua mancarea la pachet si a atrage atentia clientului ca este ok sa faca asta.

 

Asa credem si noi, este in regula sa luam la pachet mancarea pe care am comandat-o la restaurant si n-am consumat-o integral acolo, pentru ca stim ca in spatele unei farfurii frumoase stau alimente cu viata, timp dedicat cresterii lor si munca si talentul pe care bucatarii le pun la bataie, ca sa ne placa rezultatul final noua, celor care o consumam.

Alaturi de echipa de proiect, ne-am bucurat sa il vedem implicat si pe Chef Nicolai Tand, intr-o demonstratie gastronomica savuroasa despre cum sa gatesti eficient si sa nu risipesti resurse.

Rezonam intru totul cu cele 3 mesaje-cheie ale platformei FoodCare (De a nu irosi mancarea; De a promova mancarea sustenabila; De a proteja mediul) si spunem si noi DA, sustinem acest proiect.

Va incurajam pe toti sa va alaturati initiativei FoodCare, implicandu-va in felul vostru in educarea consumatorului. A creste respectul fata de resursele alimentare si fata de farfuria din restaurant, care are in spate energie si efort, inseamna a creste respectul fata de munca dvs., oamenii din Horeca.

Author

tcnet