Alege o solutie care functioneaza

Date de contact

Stiri

Horeca Next Level – Trenduri Beverages

Ca specializarea personalului are un rol important in dezvoltarea industriei Horeca din Romania ne-au confirmat, recent, speakerii prezenti la evenimentul Horeca Next Level – Trends Beverages, organizat la Bucuresti de catre Horeca Insight, cea mai vasta platforma de comunicare B2B pentru aceasta industrie.

In cadrul conferintei s-a discutat despre evolutia pietei, despre cerere si oferta, dar si despre preferintele consumatorilor si directiile abordate in alcatuirea meniurilor de bauturi.

Cateva dintre recomandarile punctate de speakeri, cu referire la tendintele si obiceiurile de consum al bauturilor, puteti citi mai jos:

Ion Biris – Managing Partner Loft. A punctat tendinta de crestere a consumului de vinuri rose in ultimul an; ca dovada, locatia pe care o administreaza de pe litoral in perioada vacantei de 1 mai din acest an a depasit vanzarile de vinuri rose produse in Franta cu 100%.

De asemenea, in ultimii 5 ani se resimte o crestere a consumului de vinuri romanesti care au devenit din ce in ce mai competitive atat din punct de vedere a calitatii, cat si a pretului, iar turistii straini se orienteaza tot mai des catre acestea, alegand in functie de soi, si nu dupa eticheta/brand.

Din punct de vedere a bauturilor spirtoase: trendul se orienteaza catre white spirts. In regim de bottle service topul de consum este impartit intre vodka, whisky si gin; iar in regim de bar – consumatorii sunt mai deschisi spre experiente noi si noutati.

Bogdan Sandu – Tasting room. Considera comunicarea cu clientul ca fiind cea mai importanta si recomanda ca lista de vinuri sa tina cont de cererile acestora. Tendinta generala: cresterea consumului  de vinuri scumpe.

Alexandru Consulea – Owner Zexe. Daca in 1999 doar 2.3% din bauturile vandute intr-un restaurant erau vinuri, atunci anul trecut acest procent a ajuns la 64%.  Consumul de vin rosu a crescut semnificativ in ultimi 15 ani, odata cu scaderea gradului sau de alcoolizare, iar trendul de consum al vinurilor usoare se mentine, desi gustul consumatorului roman se modifica in fiecare an.

Marius Danciu – Somelier Privo Hotel. Alegerea finala apartine clientului.

A atras atentia asupra faptului ca, astazi, timpul clientului este tot mai pretios si trebuie valorificat in consecinta, prin eficienta si calitatea serviciilor acordate acestuia. La nivel international, situatia confirma acest lucru: durata medie petrecuta de un client intr-un restaurant cu 3 stele Michelin a scazut cu 21%.

Daniel Bran – Distileriile Bran.  S-a referit la cresterea cererii si a consumului de produse romanesti si la nise create pentru acestea – palinca, de exemplu, fiind listata chiar si in restaurantele exclusiviste.

Pentru a incuraja acest trend, o varianta castigatoare este repozitionarea acestei bauturi in meniuri si migrarea din sectiunea bauturilor digestive in cea de party drinker.

Alexandru Nanu – Owner Nuba. Trendul in materie de consum al bauturilor este: de L-J –vinuri, iar in rest, spirtoase; Cifrele 2017 vs. 2016 arata cresterea cu 20-25 de procente a consumului de alcool de tip premium.

Concluzie:

Pe langa tendintele in materie de consum, toti speakerii prezenti la eveniment au punctat sustinerea unui produs care sa reprezinte tara in fata turistilor straini, respectiv faptul ca dezvoltarea industriei depinde in mare masura de profesionalizarea echipelor si, de asemenea, educarea consumatorilor.

Suntem onorati sa sustinem si noi, TCNET,  dezvoltarea profesionistilor din industria ospitalitatii inca din perioada lor de formare, si ne implicam activ prin campania noastra “Professional hospitality in Romania”, care in 2017 se afla deja in al doilea an de functionare.

Detalii despre Professional hospitality in Romania puteti afla mai multe aici.

Author

happyadmin