Hoteluri din noua generatie: tehnologii noi pentru oaspetii hotelurilor
Tehnologiile noi dedicate turistilor indica un nou trend in conceptul hotelier. Tot mai multe lanturi hoteliere cu renume (Marriott International sau Hyatt Hotels) tin pasul cu dezvoltarea tehnologica si ofera aplicatii mobile de check-in si check-out pentru oaspetii sai.
Deschiderea usilor, procesarea cartilor de credit si chiar check-out-ul se vor putea face doar cu telefonul mobil datorita noilor generatii de chipuri NFC – Near Field Communication. Noua tehnologie a patruns deja si in industria ospitalitatii internationala. Acum oaspetele hotelului Hyatt descuie camera fara a pune mana pe usa, iar liftul vine la etajul necesar in momentul iesirii din camera.
Cu o solutie moderna de control si de procesare a datelor prin interemdiul sistemelor “in cloud” tranzactiile consumatoare de timp vor fi mult mai automatizate, astfel incat investitia per camera va fi mai mica, iar nevoia de personal cu venit mare per camera disponibila se va reduce cu 36%. In concluzie, noua generatie de hoteluri va avea o recuperare mai rapida a investitiei cu 50% in comparatie cu structurile de cazare clasice.
Astazi turistii care calatoresc in scop de businnes nu au timp de pierdut in receptie pentru check-in. Pe viitor cateva din serviciile standard ca room service, mini bar, parcarile gratuite si o parte din front desk vor disparea . Tot mai multi oaspeti ai hotelurilor vor rezerva maine camera prin site-urile mobile, vor face check out prin smathphone si vor cumpara bauturi si gustari din magazinul online al hotelului.
Cu certitudine Hotelul Viitorului va fi controlat de solutii din noua generatie.